top of page

10 דברים שצריך לדעת לפני חופשה בבוקרשט

עודכן: 23 בינו׳ 2023

אם אתם מתכננים חופשה בבוקרשט וברומניה, הגעתם למקום הנכון. לפניכם 10 דברים שצריך לדעת לפני ביקור ברומניה:

1. כסף ומחיה בבוקרשט


עלות המחיה ברומניה:

עלות המחיה ברומניה בכלל ובבוקרשט בפרט, נמוכה למדי ביחס לארץ ולשאר ארצות אירופה. עלות המחיה הזולה, בנוסף לטיסות זולות וקצרות מהארץ, וכן לשפע שיש לרומניה להציע, הופכות אותה ליעד טיול מושלם בעבור תיירים ישראלים. התייר הממוצע, יוציא בחופשה קצרה בבוקרשט כ-70 יורו ליום, הכוללים אטרקציות בסיסיות, תחבורה ו-3 ארוחות ביום. במידה ומגיעים לחופשה ארוכה יותר, ומתכננים לטייל באופן עצמאי עם רכב שכור, לישון בדירה ולבשל בה חלק מהארוחות, עלות המחיה יורדת באופן משמעותי. מחירים לדוגמה: ארוחת צהריים ממוצעת במסעדה – 60 ליי לאדם (כ-45 שקלים), הכוללים מנה עיקרית, שתייה וטיפ. כניסה למוזיאונים – 0-40 ליי לאדם (עד כ-30 שקלים). מגוון מאפים במאפיות המקומיות – 1-5 ליי למאפה (כ-1-4 שקלים). מחיר נסיעה במונית - 10-20 ליי לנסיעה בתוך העיר (כ-7-15 שקלים).


המטבע הרומני:

המטבע הרומני נקרא לאו ביחיד, ליי ברבים, ומסומן כ-RON.

השקל חזק מן המטבע הרומני, כך ששקל אחד שווה ערך לכ-1.4 ליי. חשוב לדעת כי ברוב בתי העסק ברומניה, לא יקבלו יורו או כל מטבע אחר שאינו ליי. על כן, כדאי להצטייד בליי עוד מהארץ או לחילופין, להגיע עם יורו לבוקרשט ולהמיר שם מיורו לליי. קיימות שתי דרכים עיקריות ומומלצות לרכישת ליי, כאשר לרוב האנשים נמליץ על האופציה הראשונה:

1. רכישת ליי משקלים דרך חברת פלאיי מאני. רוכשים ליי באשראי בשער טוב, אוספים בשדה התעופה, וכל זאת מבלי צורך לנסוע לצ'יינג'ים. 2. רכישת יורו משקלים בארץ בצ'יינג' / בבנק הדואר, ולאחר מכן המרת היורו לליי ברומניה בצ'יינג'ים הפזורים ברחבי העיר. את ההסבר המפורט על שתי האפשרויות תוכלו למצוא כאן, בנוסף להסבר על אשראי, כספומטים וכן אפליקציה לחישוב המרה.



2. אזורי שהייה, מלונות ודירות בבוקרשט


מרכז בוקרשט:

האזור המרכזי והמתויר ביותר בבוקרשט הוא העיר העתיקה, בה תוכלו למצוא בעיקר מסעדות ופאבים ומעט חנויות מזכרות וכן חנויות בגדים. בשל הרעש באזור, נמליץ לישון מעט מחוץ לעיר העתיקה ולא בתוכה. כדי להכיר ולהתמצא במרכז בוקרשט, כל שצריך לדעת הוא את שמותיהן של שלוש כיכרות (פיאצות) מרכזיות: 1. פיאצה רומנה - piata romana 2. פיאצה אוניברסיטטה - piata universitate

3. פיאצה אונירי - piata unirii כאשר העיר העתיקה נתחמת בין פיאצה אוניברסיטטה ופיאצה אונירי. המפה שלפניכם מתארת את האזור המומלץ ללינה בבוקרשט (האזור שבין פיאצה אונירי לפיאצה רומנה), כאשר האזור המומלץ ביותר ללינה הוא באיזור פיאצה אוניברסיטטה:

צילום מפה של האזור המרכזי של בוקרשט
האזור המרכזי של בוקרשט

מלונות ודירות בבוקרשט:

בבוקרשט ניתן ללון במלונות ובדירות, בהתאם לתקציבכם ולנוחיותכם:

שלושה בתי מלון מומלצים ומרכזיים בעיר:

1. אינטרקונטיננטל – מלון 5 כוכבים מעולה, ממוקם בפיאצה אוניברסיטטה. 2. הילטון אתנה פאלאס – מלון 5 כוכבים מעולה, ממוקם בכיכר המהפכה – מיקום מרכזי בעיר, בקרבת העיר העתיקה. 3. נובוטל – מלון 4 כוכבים נהדר, ממוקם בקרבת כיכר המהפכה על שדרות ויקטורי, בקרבת העיר העתיקה. למעבר לרשימת 12 בתי המלון המומלצים בבוקרשט, לחצו כאן.


דירות בבוקרשט:

הדרך הנפוצה ביותר להזמנת דירות בבוקרשט היא באמצעות פלטפורמת הזמנת הדירות AirBNB. בהזמנת הדירה, חשוב לוודא כי היא ממוקמת באזור מרכזי (האזור המוקף בצבע כחול במפה).


3. בוקרשט בטוחה

בוקרשט היא עיר בטוחה ואין חשש ממשי להסתובב באזורים המרכזיים של העיר. למרות זאת, כמו בכל חופשה בחו"ל, חשוב להיות זהירים. בעת שיטוט באתרים תיירותיים ובמקומות הומי אדם, שימרו על רכושכם מפני כייסים (כייסות אינה נפוצה בבוקרשט – אך קיימת). על אף היותה עיר בטוחה, חשוב להכיר את מספרי הטלפון הבאים, אליהם תוכלו לחייג במקרי חירום ובשעת הצורך:

112 – מספרו של מוקד החירום הרומני, אליו תוכלו לחייג ולקבל מענה בכל מצב חירום שהוא (משטרה, מכבי אש, אמבולנס וכו'). את השיחה עם המוקד יש לבצע באנגלית או רומנית.

021-3028500 – שלוחה 1 - מספר החירום של שגרירות ישראל ברומניה. במידה ונקלעתם לצרה וברצונכם לדווח עליה בעברית לנציגי השגרירות, זוהי הכתובת.

4. ההיסטוריה של רומניה


לרומניה ולבוקרשט היסטוריה מורכבת ומרתקת, וכדי להתחבר למקום ולמקומיים ולמקסם את ההנאה מהטיול, מומלץ לקרוא עליה ולהכיר אותה. תקופה מרתקת במיוחד שמומלץ להכיר, היא התקופה הקומוניסטית שהסתיימה רק לפני כ-30 שנה ואת השפעותיה ניתן להרגיש עד היום. למי שמחפש להכיר את ההיסטוריה, הסיפורים והאגדות של רומניה בדרך חווייתית ומעניינת, מוזמן להצטרף לסיור הקלאסי בבוקרשט. זהו סיור המועבר בשפה העברית ובמהלכו עוברים באתרים המרכזיים והמעניינים ביותר בבוקרשט, תוך הצגת עובדות וסיפורים מרתקים על העיר ועל העם הרומני.


קבוצת מטיילים עומדים וישובים על מדרגות
הסיור הקלאסי בבוקרשט

5. התניידות ותחבורה בבוקרשט


הגעה משדה התעופה למרכז בוקרשט:

בכדי להגיע משדה התעופה למרכז העיר, קיימות 4 דרכים עיקריות, כפי שמוצג בתמונה:


טבלת יתרונות וחסרונות של אפשרויות התניידות

למידע נוסף על נסיעה באוטובוס, לחצו כאן. למידע נוסף על נסיעה במונית, אובר או נהג פרטי, לחצו כאן.


התניידות בתוך בוקרשט:

הרבה מטיילים מתלבטים בין השכרת רכב לבין שימוש בתחבורה ציבורית בבוקרשט. לרוב המטיילים נמליץ שלא לשכור רכב לצורך נסיעה בעיר, אלא להיעזר בתחבורה הציבורית המפותחת והנוחה של העיר, המונה מטרו, אובר ומוניות. המלצה זו מגיעה משום שבוקרשט קשה לנהיגה למי שאינו רגיל אליה, ובנוסף לכך, עלות השכרת רכב, כולל ביטוח מלא, דלק וחנייה, תעלה כמעט כמו התניידות בעזרת מוניות / אובר.

למי שבכל זאת מעוניין לשכור רכב לנסיעה בעיר (או מחוצה לה), יוכל להיעזר במידע להשכרת רכב שנמצא כאן.

הכירו את חבריכם לנסיעה – אובר ובולט (Uber & Bolt):

אובר (Uber) ובולט (Bolt), הן שתי אפליקציות יעילות ונוחות לשימוש, המקשרות בין בעלי רכב (שאינם נהגי מוניות) לנוסעים. המחיר משתנה בהתאם לשעות העומס ולרוב יהיה זול יותר או שווה ערך לעלותה של מונית. עלות נסיעה בודדת מתחיל בכ-10 ליי. לשימוש באפליקציות אלו יתרונות רבים: 1. מחיר ידוע מראש – בטרם הזמנתם את הנסיעה, מופיע לכם המחיר אותו עליכם לשלם. 2. ללא עקיצות – לא מעט תיירים שחזרו מבוקרשט נעקצו בצורה כזו או אחרת על ידי נהגי המוניות. שימוש באפליקציה, מודיע לכם מה המחיר שעליכם לשלם, ללא כל תוספות. 3. הגעה למקום הנכון – אין פערי שפה ואי הבנות, וזאת משום שהנהג מקבל את המיקום שאתם הזנתם באפליקציה.

להורדת אובר, לחצו כאן. להורדת בולט, לחצו כאן.


מטרו - הימנעו מפקקים בשעות העומס:

הרכבת התחתית של בוקרשט, ניתן להתנייד בעזרתה בקלות, ביעילות ובזריזות. ניתן להתמצא בקלות בעזרת שימוש באפליקציה "גוגל מפות" ובחירה בניווט של תחבורה ציבורית או באפליקציה "Moovit" אותה ניתן להוריד כאן - לאנדרואיד / לאייפון.

המטרו זול משמעותית ממוניות ודומיהן וכמובן שבשימוש בו לא תתקעו בפקקים (שהולכים ומתרבים בבוקרשט).

מחירי המטרו בבוקרשט:

נסיעה בודדת – 2.5 ליי. 10 נסיעות – 20 ליי. כרטיס יומי – 8 ליי. כרטיס שבועי – 25 ליי.

מפת המטרו של בוקרשט
מפת המטרו של בוקרשט

מוניות בבוקרשט - היו ערניים למחירים:

אם אינכם מסתדרים עם האפליקציות שהוזכרו קודם לכן, תוכלו להיעזר במוניות הרבות שבעיר. ככלל, רצוי להימנע מסגירת מחיר מראש (Fixed Price), ומומלץ לבקש מהנהג להפעיל מונה. מספר דברים שתרצו לשים לב אליהם במידה ובחרתם להיעזר בשירותיו של נהג מונית: 1. על כנף הדלת, רשום המחיר אותו יש לשלם לכל ק"מ נסיעה - שימו לב כי המחיר אינו גבוהה מדי, ונע בין 2 ל-4 ליי לק"מ.

2. ודאו כי המונה מאופס בתחילת הנסיעה.

3. נסיעה סטנדרטית בתוך העיר (עד 10 דקות) צפויה לעלות עד 25 ליי, ולא מעבר לכך.

4. אין תוספות למחיר הנקוב על כנף האוטו – אין תוספת מזגן, תעריף לילה וכדומה, המחיר אותו מראה המונה בסוף הנסיעה, הוא המחיר אותו יש לשלם.


6. אוכל, מסעדות ומי שתייה

המטבח הרומני:

המטבח הרומני שופע וכולל בתוכו מאכלים ממגוון תרבויות, וזאת משום שהאימפריות השונות ששלטו בו לאורך ההיסטוריה השאירו את חותמם גם בפן הקולינרי.


סיור קולינרי בבוקרשט:

לחובבי קולינריה, נמליץ להצטרף לסיור טעים במיוחד, בו מוגשות מנות מהמטבח הרומני האותנטי, לצד מנות בינלאומיות שמצאו את דרכן לבוקרשט. הסיור מתקיים באחד הרחובות המרכזיים של העיר - רחוב ויקטוריה. לפרטים נוספים - הסיור הקולינרי.

שלושה מאכלים שלא תרצו לפספס בביקורכם בבוקרשט:

מיטיטיי / מיצ' – הקבב הרומני המפורסם. לרוב הוא יהיה מוכן מתערובת הכוללת בשר חזיר, בקר וכבש, בתוספת ים של שום והסוד הרומני – סודה לשתייה. הקבב בדרך כלל מוגש לצד לחמנייה והמון חרדל. סרמאלה – הממולאים הרומניים. הסרמאלה עשוי מתערובת הכוללת בשר חזיר, בקר ואורז, העטופים בכרוב כבוש. לרוב יוגש הסרמאלה ברוטב עגבניות אדום. קיימת גרסה צמחונית, בה התערובת מכילה אורז ופטריות. פאפאנש – הקינוח המפורסם ביותר במטבח הרומני. מדובר בבצק מטוגן (מעין דונאטס) המוגש כשמעליו שמנת חמוצה וים של ריבה ביתית טעימה. אם ברצונכם לאכול פאפנש, מומלץ להזמין את המנה כבר בתחילת הארוחה, וזאת בשל זמן ההכנה הארוך שלה (אל חשש, היא תגיע כמנה אחרונה ולא יחד עם כך המנות, אלא אם תבקשו אחרת).

למעבר לרשימת המאכלים הרומניים המלאה, לחצו כאן.


פאפאנש - סופגניה רומנית עם שמנת חמוצה וריבה
לא תרצו לפספס אותו - הפאפאנש

מסעדות בבוקרשט:

בבוקרשט תוכלו להנות ממגוון מסעדות מעולות המשלבות מספר מטבחים. חשוב לדעת כי ברוב המסעדות בהן תאכלו, רמת וזמן השירות יהיו נמוכים מהרמה הסטנדרטית בארץ. על כן, מומלץ להגיע עם הרבה סבלנות וזמן כאשר הולכים למסעדה (הקדישו לפחות שעה בלו"ז לארוחה גדולה).

לרשימת המסעדות הרומניות המומלצות בבוקרשט, לחצו כאן.

לרשימת המסעדות המומלצות שאינן רומניות, לחצו כאן.

האם צריך להשאיר טיפ למלצרים ברומניה?

בהחלט! הנוהג למתן טיפים במסעדות ברומניה, דומה לנוהג בארץ - רצוי להשאיר לפחות 10% טיפ למלצר. שימו לב כי על פי חוק (החל משנת 2023), הטיפ צריך להיות כלול במחיר המנות, במידה וזה המצב במסעדה בה אתם מבקרים, אין צורך להשאיר סכום נוסף עבור השירות. באם הטיפ מצורף לחשבון, תוכלו לראות זאת בתחתית תפריט המסעדה, וכן בתחתית החשבון שיוגש לכם.


מי ברז או מים מינרליים?

מי הברז בבוקרשט אינם ראויים לשתייה! וזאת בשל תשתית המים הישנה של העיר. על כן, במהלך שהותכם בבוקרשט, רצוי להצטייד במים מינרליים מהסופרים.


7. סים מוקמי בבוקרשט


סים רומני מקומי או חבילת סלולר מהארץ?

במידה ואין צורך במספר הישראלי, מומלץ לרכוש סים מקומי ברומניה מאשר לרכוש חבילה דרך חברות הסלולר בארץ.


החיסרון הבולט ברכישת סים מקומי:

לא יוכלו לחייג למספרכם הישראלי, אם כי בעיה זו רלוונטית בעיקר למי שצריך את המספר לצרכי עבודה.


היתרון שברכישת סים מקומי:

מספר החיוג אמנם ישתנה, אך מספר הווטסאפ ישאר כפי שהוא (מספרכם הישראלי). כך תוכלו לנהל שיחות קוליות / וידאו דרך המספר הישראלי בווטסאפ, וזאת תוך שימוש בחבילת הגלישה של הסים הרומני. בנוסף לווטסאפ, גם שאר היישומים בטלפון יתפקדו כרגיל (אימייל, סקייפ, יומן וכו').

חברות מומלצות וחבילות גלישה:

שלושת החברות המומלצות ברומניה הן: Vodafone, Telekom, Orange. חברות אלו מציעות חבילות דומות, כאשר הסטנדרט עומד על כ-50 ג'יגה גלישה בעלות של כ-30 ליי. הסים תקף בדרך כלל ל-28 ימים מרגע הפעלתו.


למידע נוסף אודות סים מקומי, רכישת סים בשדה ורכישת סים אלקטרוני (e-sim), לחצו כאן.

סים מונח לצד טלפון

8. שקעי חשמל ברומניה

האם יש צורך במתאם חשמל ברומניה?

שקעי החשמל ברומניה דומים לשקעים בארץ, פרט לכך שאין את חור ההארקה (החור התחתון של השקע בארץ). כלומר, את הפלאפונים והמכשירים הקטנים ניתן להטעין כרגיל ואין צורך במתאם כלשהו. כאשר מעוניינים לחבר מכשירי חשמל גדולים יותר, עליכם להשתמש במתאם שאליו ניתן להכניס תקע של שלושה פינים וביציאתו, שני פינים.

שקע חשמל
שקע החשמל ברומניה

9. מילון רומנית - עברית

תמיד נחמד לדעת כמה מילים בסיסיות כשמגיעים ליעד חדש. על כן, הכנו מספר מילים שימושיות ברומנית:

1. שלום – buna ziua – מבטאים בונה צזיה.

2. להתראות – la revedere – מבטאים לה רבדרה.

3. תודה – multumesc – מבטאים מולצ'ומאסק, אפשר להשתמש בביטוי הפשוט יותר שהושאל מצרפתית – merci.

4. בבקשה – va rog – מבטאים וה-רוג.

5. כן – da – מבטאים דה.

6. לא – nu – מבטאים נו.

7. לחיים – salut – מבטאים סאלוט.

8. תסלח לי (excuse me) – scuzati-ma, מבטאים סקוזאטי-מא.

9. צמחוני – vegetarian, ללא בשר – fara carne, מבטאים פרה קארנה.

10. ללא חזיר – fara porc – מבטאים פרה פורק.

11. כמה זה עולה – cat costa – מבטאים קאט קוסטה.

10. הטבע של רומניה

הנוף ההררי של רומניה פראי ויפיפייה, ונמליץ לכל מי שמגיע לחופשה של יותר מיומיים – שלושה, או למי שזו אינה חופשתו הראשונה בבוקרשט, לצאת ולהנות מנופים מרהיבים ומכפרים ציוריים ואותנטיים שנמצאים במרחק נסיעה מבוקרשט.

בין האתרים המרכזיים שתרצו לעבור בהם:

סינאיה - טירת פלש, שוק האיכרים ורכבל העולה לגובה 2000 מטר.

פראחובה – מכרות המלח הגדולים באירופה ואגם דופטנה המרהיב.

בראשוב – העיר העתיקה, בית הכנסת "בית ישראל", הכנסייה השחורה, הרחוב הצר באירופה.

בראן - טירת דרקולה, שוק איכרים.

במידה וזמנכם קצוב וברצונכם לנצל כל רגע מהחופשה, נמליץ לכם לצאת לטיול יומי / דו יומי עם נהג צמוד ולעבור בכל האתרים המרכזיים והמעניינים ביותר.

למידע נוסף על טיולי טבע, לחצו כאן.


טירת פלש ומסביבה צמחייה ירוקה
טירת פלש - סינאיה

6,288 צפיות0 תגובות
bottom of page