top of page

4 ימים מדהימים בבוקרשט - סיפור הדרך של גבריאלה

עודכן: 6 בינו׳ 2023

כללי:

יצאנו שתי חברות בגילאי ה-50 לחופשה כיפית בבוקרשט. נהנינו מהאתרים ההיסטוריים המרכזיים, ממרחצאות הטרמה ומהפארקים המקסימים שיש בעיר.

ערב ראשון:

נחתנו בבוקרשט אחר הצהריים ולקחנו מונית מהשדה, שעלתה לנו 51 ליי. במידה ואתם לא קבוצה גדולה, אני ממליצה לקחת מונית מהשדה על ידי הזמנה במכונות הצהובות לפני היציאה מהשדה. לקראת הערב יצאנו להסתובב בעיר העתיקה. העיר העתיקה תוססת ומלאת חיים, אנשים, מוזיקה ומספר רב של מסעדות המציעות מגוון רחב של מאכלים. (אפילו קיימת מסעדה עם אוכל ישראלי למי שכבר הספיק להתגעגע).

העיר העתיקה של בוקרשט לקראת החשיכה

היום הראשון:

בבוקר נסענו להסתובב בפארק tineretului park, הפארק מרשים ומתאים גם למשפחות עם ילדים. מהפארק לקחנו מונית לשוק אובור. (matia obor) השוק גדול מאוד ומציע מאכלים רומנים רבים. יש מתחם של ירקות ופירות, מתחם של נקניקים וגבינות, דוכני קבב, מאפים מתוקים ועוד. ממש ממליצה לכם להגיע לשם. אכלנו ארוחת צהריים טעימה וזולה וגם הרווחנו חוויה. הסתובבנו בשוק במשך שעתיים.

אחר הצהריים, לאחר מנוחה בבית המלון, לקחנו את הסיור הקלאסי דרך "בוקרשט אחרת" (עדכון - כיום הסיור אינו מועבר על ידי "בוקרשט אחרת" אלא על ידי יעל פרי). הסיור היה מעניין ומעשיר מאוד. אני ממש ממליצה לכם לקחת סיור יום בבוקרשט. דרך הסיור הצלחנו לראות ולהבין מבנים מרשימים, להכיר את ההיסטוריה של רומניה לעומק ולקבל תשובות לכל השאלות שלנו (והיו הרבה). בסיום הסיור קיבלנו המלצות רבות. בהמשך חזרנו למזרקות הגדולות למופע אורקולי מרהיב. המופע מתקיים בסוף השבוע ושעת תחילת המופע מהשתנה בהתאם לתאריך. ממליצה בחום להגיע ולראות.

היום השני:

נסענו לארמון הפרלמנט - ממליצה לקחת סיור מודרך. הפרלמנט מרשים ויפה. ההדרכה מאפשרת ללמוד על התקופה הקומוניסטית, על הזוג צ'אושסקו ועוד.

לאחר הביקור בארמון הפרלמנט הלכנו ברגל לפארק צ'ישמיג'יו. בדרך עברנו דרך פארק יזבור (izvor). ועצרנו בבית קפה נחמד. ההליכה מארמון הפרלמנט עד פארק צ'ישמיג'יו היא בערך כ-35 דקות, תלוי בקצב שלכם. אפשר גם לקחת מונית לפארק. צ'ישמיג'יו פארק מקסים שבו אפשר לנוח ולדבר על החיים. (יש שם מסעדות ואופציה לשוט באגם). בצהריים אכלנו במסעדת: la copac, אוכל רומני טעים מאוד, ממליצה! לאחר מנוחה קצרה, לקחנו אוטובוס למרחצאות טרמה. הטרמה מחולקת לכמה מתחמים: מתחם שמתאים למשפחות עם ילדים או למבוגרים בלבד. המקום מרשים וכל כך נהנו שם!!!

היום השלישי:

נסענו בבוקר לגן הבוטני של בוקרשט. הגן גדול ויפיפה, ממליצה לכם לבקר - האתר שלהם. בצהריים נסענו לעיר העתיקה, הסתובבנו בחנויות וישבנו לאכול צהריים. לקינוח הלכנו לגלידריית Emilia שנמצאת בעיר העתיקה (ואואו!! בתור חובבות מתוקים וגלידות במיוחד, אנחנו ממליצות!!!) משם המשכנו ברגל לבית הכנסת קורל. (לקח לנו בערך 20 דקות הליכה). בית הכנסת גדול ומרשים. ההסבר של הגבאי היה מאוד קצר, אולי בגלל שהיינו רק שתיים. המשכנו לרובע היהודי שבו יש את בית הכנסת שהפך למוזיאון השואה. ביקרנו ברובע היהודי במשך כ-40 דקות (ממליצה לכם לקרוא באופן עצמאי על יהדות רומניה ועל הקהילה היהודית שנשארה על מנת להבין יותר). משם נסענו לקניון אפי להסתובב ולעשות קצת שופינג. הקניון עצום!!! יש מבחר גדול של חנויות (לפי מה שקראנו, יש מספר קניונים ששווה ללכת אליהם אם אתם חובבי שופינג). בערב יצאנו לאכול ולשתות באזור שקרוב לעיר העתיקה, על גדות הנהר, אזור שקט יותר.

מנורה ומאחוריה בית הכנסת קוראל בבוקרשט
בית הכנסת קוראל - הרובע היהודי של בוקרשט

היום הרביעי:

בבוקר נסענו לארמון פרימוורי, הבית של הזוג צ'אושסקו וילדיהם (הזמנו מראש). ברגע שמגיעים לרומניה אי אפשר שלא לשמוע על הזוג צ'אושסקו. לקחנו סיור מודרך שערך פחות משעה, המדריך היה ברור ומעניין. הסיפורים לצד האוצרות והפאר יוצרים ביקור מרתק, ממליצה בחום. לאחר הביקור בארמון, נסענו לפארק הרסטראו, בו שכרנו אופניים למשך שעתיים. הפארק יפיפה, שליו ונעים, ויש בפארק גן משחקים לילדים ואופציה להשכיר אופניים, קורקינטים ועוד. ישנן מסעדות רבות ולפי מה שקראתי, הן מומלצות מאוד. בהמשך חזרנו למלון והתארגנו לטיסה חזרה הביתה.

מבנה אחוזת צ'אשסקו
אחוזת צ'אושסקו - מרשים ביותר

בוקרשט נהדרת! נהנינו מאוד בחופשה, ואני בטוחה שנחזור לביקור נוסף בקרוב.